Моя країна - Україна

Моя країна - Україна

вівторок, 25 листопада 2014 р.

В.Нестайко " Тореодори з Васюківки"


Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки». Пригодницький, захоплюючий сюжет, мрія і дійсність, смішне, комічне та романтичне у творі

Тема: Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки». Пригодницький, захоплюючий сюжет, мрія і дійсність, смішне,   комічне та романтичне у творі
 Мета: вчити розрізняти поняття романтичного і пригодницького,
           аналізувати вчинки героїв, моральний вибір у різних життєвих
           ситуаціях, характеризувати улюбленого героя, розкрити риси його
           вдачі, аргументувати свій вибір; розвивати навички переказу
           найцікавіших епізодів тексту; виховувати повагу до старших,
           увагу до молодших, позитивне ставлення до життя.

Хід уроку
Слово вчителя
   Сьогодні у нас урок-подорож твором  «Тореадори з Васюківки» одного з найвідоміших українських дитячих письменників Всеволода Нестайка. Подорожувати  будемо уявним потягом, до якого ми потрапили завдяки знанням, а гості завдяки придбаним квиткам.

   Подорожувати ми будемо селом Васюківки, де зупинимося на станціях:

  1. «Дитяча дружба».
  2. «Родинні стосунки».
  3. «Повчання».
  4. «Пригоди».
  5. «Фантазії дітей».
Але під час мандрівки ми повинні вирішити, яка зі станцій нас зустріла привітніше, яка була переконливішою та яскравішою.
   Читаючи твір Всеволода Нестайка «Тореадори з Васюківки», не можна стримувати посмішку. Наприклад, згадайте пригоди хлопців, які пов’язані з будівництвом метро, з оплатою за проїзд тощо. Всі пригоди настільки яскраві, що ми ніби разом з головними героями переживаємо, діємо та співчуваємо їм під час покарань.
   Тож давайте поринемо у цей цікавий та пригодницький світ.
І. А розпочнемо нашу подорож з презентацій кожної станції.

 Ми познайомилися з жителями кожної станції, які вже готові поринути у вир пригод. А, до речі, чому твір можна назвати пригодницьким?
Записати:
Пригодницький твір – це прозовий твір, сюжет якого наповнений великою кількістю пригод і незвичайних подій.

                                                        А що таке сюжет? (ланцюг подій у творі)

Перша пригода для жителів усіх станцій – тестові завдання за змістом твору.
Приготуйте робочі зошити. Але кожну відповідь ми будемо коментувати.

ІІ.
1.     Хто зруйнував збудоване хлопцями метро?
А) корова Контрибуція,
Б) учителька математики,
В) льоха Манюня,
Г) дід Салимон.
(пуд – це 16 кг.)
2.     Скільки станцій метро мало бути збудовано?
А) 5,
Б) 2,
В) 3,
Г) 7.
3.     Для кого проїзд у метро мав бути дорожчим?
А) для Яришки,                                                                                    
Б) для родичів,
В) для вчительки математики,
Г) для друзів.
4.     Головні герої твору:
А) Ява та Павлуша,
Б) Ява та Жора,
В) Павлуша та Петька,
Г) Антончик і Степан.

   Жителі однієї зі станцій підготували інсценізацію пригоди хлопців, пов’янаної з будівництвом метро.
(інсценівка групи Дробасюк Аліни)
   
 5.     Про що йде мова: «Це такі гробниці в Єгипті. В них фараонів ховали. Багато століть тому…»
А) про урок історії,
Б) про казку, яку розповідає мати,
В) про пригоду на баштані.
   Фрагмент дитячої дружби нам продемонструє група Барго Марка. Пригода на баштані.
(інсценівка групи Барго Марка)

6.     Для чого Ява вигадує різні штуки-викаблуки?
А) щоб повеселити людей,
Б) щоб отримати гроші,
В) щоб зажити слави,
Г) щоб роздратувати батьків.

   Одним із завдань для жителів станцій була підготовка творчої роботи – твір. П’ята станція підготувала підтвердження різних штук-викаблук Яви у власному творі «Фантазії дітей».
(твір групи Шевчук Марії)

    Інсценізація штук-викаблук хлопців демонструє група Горбонос Яни

(інсценівка Горбонос Яни)

7. «А от тарілку сиру, щедро политого сметаною, і партика хліба, принесена на моє прохання, пішли туго…»- кому належать дані слова та до кого?
А) Павлуші до Яви,
Б) Яві до Павлуші,
В) Яві до Яришки.

   Родина – це осередок суспільства, це те місце, де кожен завжди отримає підтримку та розуміння. Це найголовніше для кожного з нас. Хоча ми не завжди цінуємо те, що у нас є. Станція «Родинні стосунки» дасть нам інсценізоване підтвердження.
((інсценівка групи Воло щука Дмитра)

   Неодноразово на уроках української літератури ми з вами готували  телепередачі, зустрічі з письменниками. Давайте спробуємо відзняти кінострічку  за твором  Всеволода Нестайка. Потрібно опрацювати ілюстрації до твору, створені вами ж. Це своєрідні дублі-слайди до фільму. Розташуйте у правильній послідовності та створіть зв’язну розповідь. Чи є бажаючі?
            
8. Чому повчає твір? (основна думка) Що ми кожен для себе може взяти із даного твору?
   «Вік живи, вік учись». Свою творчу роботу нам зачитають жителі станції «Повчання».
(твір групи Горбонос Яни)

   Повернемось до нашого режисера, який скомпонував малюнки-слайди та підготував зв’язну розповідь. 
ІІІ. Вікторини кожної з команд (2-3 питання).

ІV.  Узагальнення та систематизація.
  • На сьогоднішньому уроці я дізнався … (записати в зошиті + зачитати)
  • Урок сподобався мені тим, що …
  • Твір «Тореадори з Васюківки» асоціюється у мене з …
(створення асоціативного дерева)

Отже, на сьогоднішньому уроці ми здійснили подорож цікавим, багатим на пригоди селом Васюківки, пережили всі пригоди головних героїв Яви та Павлуші, поспівчували їм, розважилися з ними, але й чомусь навчилися: розуміти один одного, підтримувати родину і друзів тощо.

ІVОцінювання + домашнє завдання
В робочих зошитах (письмово) план  твору (основні пункти) + власна версія однієї з пригод хлопців.


Немає коментарів:

Дописати коментар